Tarinankerronta on sisältömarkkinoinnin suola

Tarinankerronta on sisältömarkkinoinnin suola.

Jo vuonna 1996 Bill Gates sen sanoi: sisältö on kuningas. Yritykset ovat tarinoillaan vanginneet kuluttajien mielenkiintoa jo vuosikausia, ja nykypäivänä tarinankerronnasta onkin tullut tärkeä osa markkinointiviestintää.

Mitä on sisältömarkkinoinnin tarinankerronta?

Tarinankerronta pyrkii vaikuttamaan kuluttajan mielikuvaan yrityksestä sekä sen tarjoamasta tuotteesta tai palvelusta, herättämään tunteita ja kasvattamaan kohdeyleisön tietoisuutta. Kuten tarinoissa yleensä, myös sisältömarkkinoinnin tarinankerronnassa on alku, keskikohta ja loppuhuipennus. Tarina on kohdistettu yrityksen kohdeyleisölle, heidän kiinnostuksen kohteille ja sille, mitä he haluavat kuulla ja kertoa eteenpäin. Tarinankerronnan tarkoitus on saada kuluttajat kiinnostumaan yrityksestä ja rakentamaan vuorovaikutusta yrityksen ja asiakkaan välille. 

Tarinankerronnan juoni kumpuaa yrityksestäsi, sen arvoista ja juurista. Hyödynnä aitoja tarinoita ja ihmisiä kulissien takana, kerro tarinaa ja innosta ihmiset kertomaan yrityksesi tarinaa eteenpäin.

Tarinankerronta lisää kiinnostusta asiakkaissa.

Miten tarinankerronta edistää liiketoimintaasi?

Hyvä ja mielenkiintoinen sisältö kiinnostaa kuluttajia, ja hyvin kerrottu tarina sitouttaa heidät juuri sinun yritykseesi. Kuluttajat ostavat todennäköisemmin yrityksiltä, joiden arvot kohtaavat heidän omien arvojensa kanssa, ja jotka koetaan luotettaviksi. Tarinankerronnalla luot brändillesi identiteetin, johon unelma-asiakkaan osaa samaistua. Persoonallinen sisältö tuo yritystäsi lähemmäs kuluttajia ja avaa keskusteluyhteyden heidän kanssaan. 

Jo vuosisatoja tarinoita on kerrottu suullisesti. Nyt digitaalisen tarinankerronnan aikana puskaradio on yhtä tärkeä viestinnänlähde kuin ennenkin. Mieti, miten voit kertoa tarinaa niin, että asiakkaasi kertovat sitä eteenpäin ja tuovat siskon miehen kaimankin tutustumaan yritykseesi?

Smoothly tarjoaa kaikki tarvittavat sisällöntuotannon osat samassa palvelussa läpinäkyvällä kuukausimaksulla, jotta voit säästää aikaa, rahaa ja energiaa markkinoinnin parissa.

  • Tutustu palveluumme. Täältä voit lukea esimerkkejä tehtävistä ja sisällöistä, joita voit delegoida Smoothlyn sisällöntuottajille.
  • Usein kysytyt kysymykset. Täältä löydät kattavat vastaukset askarruttaviin kysymyksiin, tai voit olla suoraan yhteydessä meihin.

Jo sadat markkinoijat hyödyntävät Smoothlyn digitaalista palvelualustaa markkinoinnin tukena. Kokeile nyt joustavasti sisältöjen tuottamista ja markkinoinnin rutiinien delegointia ilman irtisanomisaikaa.

Aloita kokeilujakso