Digitaalisia markkinointikanavia on tarjolla vaikka mitä, joten sen oman väylän löytäminen saattaa tuntua haastavalta. Sisältöä voi tuottaa useilla eri tavoilla eri alustoille. Ainakin blogit, hakukoneet,…
Blogi
Tarinankerronta on sisältömarkkinoinnin suola
Jo vuonna 1996 Bill Gates sen sanoi: sisältö on kuningas. Yritykset ovat tarinoillaan vanginneet kuluttajien mielenkiintoa jo vuosikausia, ja nykypäivänä tarinankerronnasta onkin tullut tärkeä osa…
Tiedätkö, millä hakusanalla asiakkaasi etsivät sinua?
Jotta markkinointi tuottaa tulosta, on tärkeää kohdentaa sisällöt omalle yleisölleen. Unelma-asiakkaasi ei todennäköisesti ole alasi asiantuntija – jätä siis business jargonit sikseen. Viljele termejä, jotka…
Täydellinen sisältömarkkinoinnin työkalupakki
Sisältömarkkinoinnin laadukas tekeminen ei vaadi todellisuudessa valtavia investointeja lukuisiin eri palveluihin tai ohjelmistojen lisensseihin. Markkinoilta löytyy useita ilmaisia vaihtoehtoja esimerkiksi kirjoittamiseen, graafiseen suunnitteluun ja tehtävien…
Proaktiivinen sisältömarkkinointi – ole asiakastasi askeleen edellä
Ostoprosessi on monivaiheinen polku, jossa yrityksen on oltava askeleen tai kaksi asiakasta edellä. Kartoittamalla ihanneasiakkaan, pitämällä yllä vuorovaikutusta ja seuraamalla asiakkaan käyttäytymistä tuotat sisältömarkkinointia, joka…
Sisältömarkkinointi luo pohjan luottamukselle
Sisältömarkkinointi vahvistaa asiantuntijuutta, rakentaa yhteyttä yrityksen ja asiakkaan välille ja luo pohjan luottamukselle. Kun ihanneasiakas on tunnistettu, on helpompi lähteä rakentamaan kiinnostavaa ja monipuolista sisältöä….
Ylityöllistetty markkinointihenkilö on enemmän sääntö kuin poikkeus
Markkinointihenkilö, kuulostaako seuraava tutulta – strategia, brändi ja markkinoinnin suunnitelmat ovat hiottu timanttisiksi, mutta aika ei riitä päivittäiseen markkinoinnin kanavien sisältöjen tuottamiseen ja markkinoinnin kaikkiin…
Etätyö on tullut jäädäkseen
Kun maailma sulkeutui ja työmatkat kotoa toimistolle muuttuivat makuuhuoneesta olohuoneeseen, muuttuivat siihen asti tutut työskentelytavat radikaalisti. Etätyömalli on vain parissa vuodessa vakiinnuttanut suosionsa useilla toimialoilla…
Smoothly tekee laadukkaiden sisältöjen tilaamisesta nykyaikaista, helppoa ja edullista
Vuonna 1996 Bill Gates kirjoitti esseen otsikolla ”Sisältö on kuningas”. Hän uskoi, että sisällöt tulisivat määrittämään tulevaisuudessa kaikkea liiketoimintaa. Elämme tätä tulevaisuutta tänään. Olipa kyseessä…
Smoothly sisällöntuottajaverkosto kokoaa yhteen markkinoinnista ja sisällöntuotannosta kiinnostuneet tekijät
Smoothly on moderni suomalainen markkinoinnin palveluntarjoaja. Tarjoamme auttavaa kättä kiireisten yritysten ja päättäjien tueksi markkinoinnin rutiinitehtävissä. Tuotamme asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme säännöllisiä markkinointisisältöjä, kuten sosiaalisen median…
Näin löydät sopivan sisällöntuottajan
Sopivan sisällöntuottajan löytäminen on suoraan sanottuna hankalaa. Uuden tiimiläisen tai yhteistyökumppanin löytäminen on aina iso prosessi, mutta hyvän kirjoittajan hakeminen on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta….
Markkinointiviestintä on pelaamista mielen kanssa
Tuote tai palvelu voi olla kerrassaan loistava, mutta jos kukaan ei ole koskaan kuullutkaan siitä, se ei menesty markkinoilla. Markkinointiviestintä on pelaamista mielen kanssa, sillä…
Kasvata bisnestäsi sisältömarkkinoinnin avulla
Yrittäjänä tai bisnesihmisenä olet varmasti kuullut sisältömarkkinoinnista. Termiin ja sen merkitykseen on vaikea olla törmäämättä: löydät sisältömarkkinointia televisiosta, lehdistä, somesta ja jopa kuulokkeistasi. Sisältömarkkinointi toimii…
Customer re-engagement on social media
Re-engaging customers is about getting your customers interested in your product or service again. There are two ways to re-engagement customers. Either you want to…
Copywriting vs. content writing
Did you know that copywriting and content writing are two entirely different things? These two terms can often be confused, as it can be difficult…
Dynaaminen ja interaktiivinen sisältö vetoaa verkkosivun kävijöihin
Vuonna 2022 lienee tarpeetonta edes perustella verkkosivujen tärkeyttä. Tänä päivänä lähes kaikilta yrityksiltä löytyvät kotisivut, jossa sivuston kävijä pääsee tutustumaan yrityksen toimintaperiaatteisiin, tuotteisiin, palveluihin, henkilöstöön…
Padel, golf, tennis – mitä tekisit, jos aikaa olisi enemmän?
Täysi kalenteri, päällekkäiset palaverit, pitkät päivät, loputon tehtävälista, sekä lukemattomat sähköpostit ja muut chatit kilahtelevat äänimerkeillään. Kuulostaako liiankin tutulta? Nykymaailmassa on enemmänkin sääntö kuin poikkeus…
Kuinka pitää yhteyttä Smoothly-tiimin kanssa?
Heti yhteistyön alussa käymme kick-off -palaverissa läpi käytännönasiat, kuten mitä kautta tavoitat tiimisi parhaiten, mitkä päivät olette tavoitettavissa ja kuinka usein pidätte palavereja. Yhteydenpitotavat vaihtelevat…
Kuinka delegoida uutiskirjeet?
Uutiskirje kannattaa lähettää vähintään kerran kuussa, jotta rytmi pysyy säännöllisenä. Kuukauden aikana ehtii tapahtua paljon, joten säännöllisellä lähetystahdilla pystyt kertomaan tapahtumista pienemmissä osissa. Toiminnastasi riippuen…
Kuinka delegoida tehtäviä Smoothly-tiimille?
Työtehtävien delegointi vapauttaa arvokasta aikaa muihin työtehtäviin ja näin ollen vie liiketoimintaa eteenpäin. Delegointi on tärkeää varsinkin silloin, kun tehtävä ei kuulu työnkuvaasi, suorittamiseen annettu…