Markkinointiviestinnässä on viime vuosina avautunut lukuisia uusia kanavia, mutta perinteisemmät uutiskirjeet eivät kaikesta huolimatta ole kadonneet mihinkään tai menettänyt tehokkuuttaan. Itse asiassa, uutiskirjeet ovat säilyttäneet…
Blogi
Monimuotoisuus on valttia myös markkinointitiimissä
Tiesitkö, että monimuotoiset markkinointitiimit tuottavat parempia ja innovatiisempia tuloksia kuin homogeeniset tiimit? Markkinointi on luovuutta, ja sen ydin kumpuaa tiimin jäsenten erilaisista taustoista ja kokemuksista….
Markkinoinnin ja sisällön lokalisointi uusiin kohdemarkkinoihin
Oletko laajentamassa yritystoimintaa, tuotteita ja palveluita uusille kohdemarkkinoille ja mietit, kuinka tavoitat paikallisen yleisön tehokkaasti? Nykypäivän globaalissa markkinassa yritysten on kyettävä viestimään tehokkaasti kansainvälisten yleisöjen…
Miksi tekoäly ei korvaa ihmisen tuottamaa sisältöä?
Miten tehokasta on generoida sisältöä tekoälyn avulla? Vaikka AI onkin arvokas työkalu, se ei korvaa ihmisen luovuutta, kokemusta ja intuitiota. Tekoäly on loistava renki, mutta…
Markkinointi hiljaisena sesonkina – Anna yrityksesi ottaa kesästä kaikki irti
Kun lämpötilat nousevat ja päivät pitenevät, on houkuttelevaa jättää markkinointi ja kerätä voimia syksyn koitoksia varten. Kun lämpötilat nousevat ja päivät pitenevät, on houkuttelevaa…
Kasvua sosiaaliseen mediaan – Ymmärrä kohderyhmäsi tarpeet ja tavoita heidät
Sosiaalinen media on keskeinen väline brändeille tavoittaa kohdeyleisönsä. Menestyäkseen someviidakossa on tärkeää ymmärtää kohderyhmänsä, heidän tarpeensa ja tavoitella heitä oikealla tavalla oikeaan aikaan. Hootsuiten mukaan…
3 syytä, miksi sisällöntuotanto kannattaa, satoi tai paistoi
“No marketer is an island”. Poliittisten jännitteiden ja taloudellisen epävarmuuden ympäröivässä maailmassa leikkurin terät käännetään usein ensimmäisenä markkinointiin. Pitkällä tähtäimellä on kuitenkin kannattavampaa pitää kanavat…
Alustatalous avaa mahdollisuuksia – Näin saat siitä parhaat hyödyt irti
Alustatalouden suosio kasvaa jatkuvasti – ja se on mullistamassa perinteistä rekrytointia. Asiantuntijoiden ennusteiden mukaan “gig economy” ylittää perinteisen in-house työn määrän vuoteen 2027 mennessä. Yrityksille alustatalouden kasvu…
4 syytä, miksi sisältömarkkinointi on menestyksekkäimpien yritysten valinta
Sisällöt ovat organisaation tärkeä pääoma. Ne eivät ole pelkästään markkinointityökaluja, vaan myös yrityksen kasvun moottori. Smoothlyn Customer Manager Thomas Widellin mukaan kilpailijoista erottuva sisältömarkkinointi on…
Millä alustalla asiakkaasi viettävät suurimman osan ajastaan – ole siellä läsnä!
Digitaalisia markkinointikanavia on tarjolla vaikka mitä, joten sen oman väylän löytäminen saattaa tuntua haastavalta. Sisältöä voi tuottaa useilla eri tavoilla eri alustoille. Ainakin blogit, hakukoneet,…
Tarinankerronta on sisältömarkkinoinnin suola
Jo vuonna 1996 Bill Gates sen sanoi: sisältö on kuningas. Yritykset ovat tarinoillaan vanginneet kuluttajien mielenkiintoa jo vuosikausia, ja nykypäivänä tarinankerronnasta onkin tullut tärkeä osa…
Tiedätkö, millä hakusanalla asiakkaasi etsivät sinua?
Jotta markkinointi tuottaa tulosta, on tärkeää kohdentaa sisällöt omalle yleisölleen. Unelma-asiakkaasi ei todennäköisesti ole alasi asiantuntija – jätä siis business jargonit sikseen. Viljele termejä, jotka…
Täydellinen sisältömarkkinoinnin työkalupakki
Sisältömarkkinoinnin laadukas tekeminen ei vaadi todellisuudessa valtavia investointeja lukuisiin eri palveluihin tai ohjelmistojen lisensseihin. Markkinoilta löytyy useita ilmaisia vaihtoehtoja esimerkiksi kirjoittamiseen, graafiseen suunnitteluun ja tehtävien…
Proaktiivinen sisältömarkkinointi – ole asiakastasi askeleen edellä
Ostoprosessi on monivaiheinen polku, jossa yrityksen on oltava askeleen tai kaksi asiakasta edellä. Kartoittamalla ihanneasiakkaan, pitämällä yllä vuorovaikutusta ja seuraamalla asiakkaan käyttäytymistä tuotat sisältömarkkinointia, joka…
Sisältömarkkinointi luo pohjan luottamukselle
Sisältömarkkinointi vahvistaa asiantuntijuutta, rakentaa yhteyttä yrityksen ja asiakkaan välille ja luo pohjan luottamukselle. Kun ihanneasiakas on tunnistettu, on helpompi lähteä rakentamaan kiinnostavaa ja monipuolista sisältöä….
Ylityöllistetty markkinointihenkilö on enemmän sääntö kuin poikkeus
Markkinointihenkilö, kuulostaako seuraava tutulta – strategia, brändi ja markkinoinnin suunnitelmat ovat hiottu timanttisiksi, mutta aika ei riitä päivittäiseen markkinoinnin kanavien sisältöjen tuottamiseen ja markkinoinnin kaikkiin…
Etätyö on tullut jäädäkseen
Kun maailma sulkeutui ja työmatkat kotoa toimistolle muuttuivat makuuhuoneesta olohuoneeseen, muuttuivat siihen asti tutut työskentelytavat radikaalisti. Etätyömalli on vain parissa vuodessa vakiinnuttanut suosionsa useilla toimialoilla…
Smoothly tekee laadukkaiden sisältöjen tilaamisesta nykyaikaista, helppoa ja edullista
Vuonna 1996 Bill Gates kirjoitti esseen otsikolla ”Sisältö on kuningas”. Hän uskoi, että sisällöt tulisivat määrittämään tulevaisuudessa kaikkea liiketoimintaa. Elämme tätä tulevaisuutta tänään. Olipa kyseessä…
Smoothly Network kokoaa yhteen markkinoinnista ja sisällöntuotannosta kiinnostuneet tekijät
Smoothly on moderni suomalainen markkinoinnin palveluntarjoaja. Tarjoamme auttavaa kättä kiireisten yritysten ja päättäjien tueksi markkinoinnin rutiinitehtävissä. Tuotamme asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme säännöllisiä markkinointisisältöjä, kuten sosiaalisen median…
Näin löydät sopivan sisällöntuottajan
Sopivan sisällöntuottajan löytäminen on suoraan sanottuna hankalaa. Uuden tiimiläisen tai yhteistyökumppanin löytäminen on aina iso prosessi, mutta hyvän kirjoittajan hakeminen on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta….