Kuinka delegoida sosiaalisen median työtehtävät?

Sosiaalisen median merkitys yrityksen imagolle on suuri. Nykypäivänä somea voi ajatella jopa yrityksen omaksi käyntikortiksi. Sosiaalisen median alustat ovat kaikille saatavilla, ne löytyvät helposti ja niiden avulla asiakkaat hakevat yrityksestä tietoa. Aktiiviset somekanavat herättävät asiakkaan kiinnostuksen, johdattelevat heidät yrityksen verkkosivuille ja jopa ohjaavat asiakkaan tekemään ostopäätöksiä.

Smoothlyn avulla voit delegoida sosiaalisen median työtehtäviä sisällöntuottajillesi. Yhdessä sinulle valikoidun sisällöntuottajan kanssa käytte läpi tarvittavat sosiaalisen median kanavat, aihealueet ja toteutuksen. 

Delegoi sosiaalisen median työtehtävät sisällöntuottajatiimillesi.

1. Sosiaalisen median kanavat

Jokaisella yrityksellä on hyvä olla oma sosiaalisen median alusta, jossa kyseisen toimialan kannattaa operoida. Me Smoothlylla autamme sinua valitsemaan yrityksellesi oikean väylän ja tuotamme sille kanavakohtaisesti sopivaa sisältöä. Jaettuasi somealustasi käyttöoikeudet sisällöntuottajasi kanssa, voimme aloittaa julkaisujen tekemisen.

2. Dataan tutustuminen

Käyttöoikeuksien jaon jälkeen sisällöntuottajasi tutustuu jo mahdollisesti olemassa olevaan analytiikkaan. Selvitämme parhaimmat julkaisujen kellonajat, tutustumme parhaiten toimiviin julkaisuaiheisiin, näyttökertoihin ja tavoitettuihin tileihin. Selvitämme mahdolliset kehityshaasteet ja luomme niille ratkaisut. 

Tutustu yrityksesi sosiaalisen median analytiikkaan Smoothlyn sisällöntuottajasi opastuksella.

3. Sisältö

Yhdessä sisällöntuottajasi kanssa käyt läpi kanavien tavoitteet, kohderyhmät sekä sisältöaiheet. Sovitaan yhteinen somessa käytettävä “tone of voice”, sekä mitä yrityksesi haluaa somessa julkaisuillaan kertoa. Käydään läpi myös vuorovaikutukseen liittyviä asioita, kuten kommentointia ja asiakasviesteihin reagointia.

4. Sisältökalenteri

Yhteistyön alussa Smoothly jakaa sinulle ja sisällöntuottajallesi yhteisen Drive-ympäristön. Sisällöntuottajamme laatii sovituissa raameissa sisältöideoita sisältökalenteriin, jossa pystyy seuraamaan julkaisujen aikatauluja, suunnittelua, tehokkuutta. Näin pääsette yhdessä seuraamaan ja luomaan tulevia julkaisuja, niiden ajankohtia, sekä sisältöä. Sisältökalenterin avulla voitte päättää sopivan päivitystahdin, joka kannattaa olla säännöllinen.

5. Hyväksyntä & seuranta

Jokainen julkaisu hyväksytetään asiakkaalla. Sisällöntuottajasi lähettää sinulle luonnoksen julkaisusta hyvissä ajoin ennen julkaisuajankohtaa, jolloin ehdit tekemään muutoksia tekstiin ja kuviin niin halutessasi. Hyväksynnän jälkeen julkaisu on valmis julkaistavaksi. Sisällöntuottajasi seuraa julkaisun tuloksia: tykkäyksiä, kommentteja, jakoja, sekä klikkaamisia, näkyvyyttä ja sitoutuneisuutta. Halutessasi voit pyytää sisällöntuottajaasi rakentamaan raportin kanavasi analytiikasta.

Takaisin tukiartikkeleihin