Yrittäjänä tai bisnesihmisenä olet varmasti kuullut sisältömarkkinoinnista. Termiin ja sen merkitykseen on vaikea olla törmäämättä: löydät sisältömarkkinointia televisiosta, lehdistä, somesta ja jopa kuulokkeistasi.
Sisältömarkkinointi toimii loistavasti yritysten kasvattamisessa – kunhan vain toteutat sitä oikein. Luultavasti tiedät, mitä kohderyhmäsi haluaa ja sinulla on tuote tai palvelu, joka antaa sen heille. Konsepti on valmis, nyt on aika pistää brändisi estradille sisältömarkkinoinnin avulla.
Sisältömarkkinoinnin ytimessä
Ollaan nyt rehellisiä. Jos potentiaalisella asiakkaallasi on tarve tietylle tuotteelle, ostaako hän todennäköisesti tuotteen yritykseltä, jonka hän tietää ja on todennut toimivaksi, vai yritykseltä, josta kukaan ei ole kuullut koskaan? Sisältömarkkinoinnin ydin on brändinäkyvyyden luomisessa, sillä ilman näkyvyyttä on vaikea saada aikaiseksi myyntiä.
Suora myyntiteksti (lue lisää sisältönäytteestä copyriting vs content writing) tuo myyntiä lyhyellä aikavälillä, mutta pysyvän brändinäkyvyyden ja pitkäaikaisten asiakassuhteiden luomiseen tarvitset arvoa antavaa sisällöntuotantoa. Mielenkiintoinen ja informatiivinen sisältö vahvistaa brändin luotettavuutta ja ohjaa asiakkaat luoksesi vielä tulevaisuudessakin.
Arvo ei ole mitattavissa rahassa
Luo kiinnostavaa sisältöä eri kanaviin ja alustoille. Omistatko kauneusalan yrityksen? Tee YouTube-videoita, jotka opettavat katsojille uuden kasvojenhoitorutiinin. Focus ei ole myynnissä, vaan tarkoitus on luoda arvoa ja antaa asiakkaalle jotain, mitä ei välttämättä rahalla saa. Muista kuitenkin käyttää omia tuotteitasi videoissa, jotta asiakas tietää mistä saa tarvittavat tuotteet kasvojenhoitorutiiniin ostohetken tullessa.
Tarvitset sisältömarkkinointia, jotta yrityksesi hype säilyy. Vakiinnuta markkina-asemaasi sisällöillä ja pysy ajankohtaisena. Vaikka markkinoille saapuisikin uusia ja trendikkäitä samankaltaisia yrityksiä, asiakas palaa aina luoksesi hyvän tuotteen ja lisäarvon perässä.
Memejä vai infograafeja?
Minkälainen sisältö houkuttelee kohderyhmääsi? Älä hyppää suoraan TikTokin syvään päähän, jos potentiaalinen kohderyhmäsi ei ole siellä. Valitse alustasi sen mukaan, mikä kiinnostaa asiakkaitasi. Informatiiviset tiedotteet vai memet Instagramissa, mikä keinuttaa kohdeyleisösi venettä?
Riippumatta kohderyhmästä, sisältöä halutaan ja sitä halutaan heti. Luo sisältöä valitsemassasi kanavassa usein ja säännöllisin väliajoin. Perehdy asiakaskuntaasi huolellisesti ja tuota sisältöä sen mukaan. Infograafeja insinööreille ja kuvallista sisältöä visuaalisen alan asiakkaille.
Markkinoinnin supertähti on aina läsnä
Sisältömarkkinointia on joka puolella. Sisällöntuotannon viidakossa tärkeää on löytää polku, joka vie sinut kohderyhmäsi luo. Jos asiakaskuntasi on TikTokissa, sinun tulisi markkinoida siellä. Uskalla kokeilla eri formaatteja ja löydä sitä kautta itsellesi sopivin alusta. Siellä, missä on sinulle luontevin operoida, on luultavasti juuri hyvä myös asiakkaillesi.
Haluatko luoda pitkäkestoisia suhteita asiakaskuntaasi? Haluatko luoda lisäarvoa ja luottamusta? Haluatko kasvattaa yrityksesi tunnettavuutta? Mikäli vastasit kaikkiin kyllä, aloita sisältömarkkinointi jo tänään.
- Näin käytät palveluumme. Täältä voit lukea lisää siitä, kuinka palvelu toimii käytännössä.
- Usein kysytyt kysymykset. Täältä löydät kattavat vastaukset askarruttaviin kysymyksiin, tai voit olla suoraan yhteydessä meihin.