Louhe on edistyksellinen turvallisuusvalvonnan ratkaisuja tarjoava yritys, joka on kehittänyt reaaliaikaisen kulunvalvontatiedon analysointityökalun hyödyntäen selittävää tekoälyä. Järjestelmä analysoi turvallisuustietoja, tunnistaa mahdolliset uhat ja poikkeamat reaaliajassa, ja auttaa turvallisuushenkilöstöä reagoimaan niihin nopeasti ja tehokkaasti.
Louhe etsi tehokasta markkinoinnin ratkaisua, jonka avulla yritys saa toimialakohtaista, Louheen asiakkaita puhuttelevaa sisältöä ilman suuria ponnisteluja yrityksen suunnalta.
Yhteistyön pääpointit
- Myynnin edistäminen: Yrityksen tavoitteita tukevat markkinointisisällöt, jotka auttavat uusasiakashankinnassa ja nykyisten asiakassuhteiden ylläpidossa.
- Kustannustehokkuus: Smoothlyn edullinen sisällöntuotantopalvelu mahdollistaa laadukkaan sisällöntuotannon ja julkaisun niin, että markkinoinnin kulurakenne pysyy maltillisena ja ennustettavana.
- Helppous: Louhe saa laadukasta, kohderyhmää puhuttelevaa sisältöä helposti ja vaivattomasti ilman, että se kuluttaa heidän omia resurssejaan.
Yhteistyö Smoothlyn kanssa on ollut erittäin sulavaa: tiimillä on erinomainen kyky tutustua olemassa olevaan sisältöön ja tuottaa sen pohjalta uutta Louheen näköistä sisältöä. Tiimin toiminta on erittäin suunnitelmallista ja toiminnassa on jopa voitu keskittyä enemmän strategisiin kysymyksiin.
– Janne Pirttilahti, toimitusjohtaja, Louhe Oy
Haaste
Louheen tavoite on nousta kyber-fyysisen turvallisuuden johtavaksi tiedottajaksi. Yrityksen tavoitteena on asemoitua mielipidejohtajaksi, joka ennustaa alan trendejä ja potentiaalisia kyber-fyysistä turvallisuusalaa lähestyviä uhkia sekä tarjoaa arvokkaita näkemyksiä.
Tämän saavuttamiseksi Louhe tunnisti tarpeen strukturoidulle sisällöntuotannolle, joka lisäisi yrityksen tunnettuutta ja rakentaisi uskottavuutta erityisesti kansainvälisillä markkinoilla.
Louheen nykyinen toimitusjohtaja Janne Pirttilahti aloitti yrityksessä marraskuussa 2023 ja toi mukanaan uusia näkökulmia yrityksen viestintään. Kun ydinviesti oli kirkastettu, oli oikea aika panostaa kasvua tukevaan sisällöntuotantoon.
Ratkaisu
Smoothly laati Louheelle räätälöidyn sisältösuunnitelman, jossa on huomioitu erilaisten sisältöjen tarve asiakaspolun eri vaiheissa.
Sisällöntuotanto keskittyy kolmeen pääalueeseen:
1. Asiakastarinat
Potentiaaliset asiakkaat luottavat yritykseen enemmän, kun he näkevät muiden asiakkaiden menestystarinoita. Louheella oli jo entuudestaan muutama asiakastarina, joita mallinnettiin uusien tarinoiden kirjoittamisessa. Uusia tarinoita tuotetaan lisää säännöllisesti, ja verkkosivuston lisäksi tarinoita hyödynnetään myös uutiskirjeissä ja LinkedIn-postauksissa.
2. Opettavainen asiantuntijasisältö
Louhe halusi asemoitua kyber-fyysisen turvallisuuden asiantuntijaksi erityisesti selittävän tekoälyn saralla. Tätä varten yritykselle suunniteltiin sarja asiantuntija-artikkeleita ja blogikirjoituksia, joissa avataan, kuinka Louheen teknologia auttaa turvallisuustiimejä hallitsemaan reaaliaikaisia uhkia. Säännöllisesti julkaistavat artikkelit korostavat selittävän tekoälyn etuja ja käsittelevät alan ajankohtaisia trendejä. Suunnitelmaa täydennetään aina uusilla ajankohtaisilla teemoilla.
3. Sitouttava sosiaalisen median sisältö
Näkyvyyden maksimoimiseksi Smoothly laatii Louheen yritystilille kuudesta kahdeksaan LinkedIn-postausta kuukaudessa. Julkaisuissa jaetaan muun muassa asiakastarinoita, alan uutisia ja turvallisuuden ennusteita, joilla pyritään vahvistamaan Louheen asemaa luotettavana asiantuntijana.
Lisäksi sisällöntuottajatiimi tuottaa valmiita LinkedIn-postauksia, joita työntekijät voivat jakaa omilla tileillään, mikä auttaa levittämään yrityksen sanomaa sosiaalisessa mediassa.
Smoothlyn toiminta on ollut mukavan proaktiivista kaikin puolin. Asiat ovat edenneet sovitusti.
– Tero Takalo, Chief Deployment Officer, Louhe Oy
Tulokset
Louheen sisältösuunnitelma on suunniteltu lisäämään uskottavuutta ja ohjaamaan liikennettä heidän verkkosivuilleen. Yhteistyön alussa keskityttiin auktoriteettisen aseman luomiseen verkossa, varmistamalla, että potentiaaliset asiakkaat kohtaavat asiantuntevaa sisältöä, joka puhuttelee heidän tarpeitaan.
Osana jatkuvaa sisällönkehitysprosessia Smoothly ja Louhe pitävät säännöllisiä palavereita, joissa sisältösuunnitelmaa tarkennetaan ja uusia mahdollisuuksia kartoitetaan. Suunnitelmissa on muun muassa ruotsin kielisen sisällön kohdentaminen Pohjoismaiden markkinoille lähitulevaisuudessa. Tuotetut sisällöt tukevat Louheen uusia myyntitavoitteita erityisesti kansainvälisellä kentällä.
Smoothlyn tuella Louhe on matkalla nostamaan asemaansa kyber-fyysisillä turvallisuusmarkkinoilla ja nousemaan ”kyber-fyysisen sään” ennustamisen johtavaksi toimijaksi.
Jo sadat markkinoijat hyödyntävät Smoothlyn digitaalista palvelualustaa markkinoinnin tukena. Kokeile nyt joustavasti sisältöjen tuottamista ja markkinoinnin rutiinien delegointia.